Znovuobjavené pšeno

Pšeno je ďalšia z obilnín, ktorú si môžete bez obáv dopriať aj s celiakiou. Je prirodzene bezlepkové. Kedysi hojne konzumované sa opäť dostáva na výslnie. Dokonca býva titulované aj ako jedna zo superpotravín súčasnosti. Pšeno je vlastne proso zbavené šupiek. Ako jediné z obilnín je zásadité, čím je vhodné pre ľudí trpiacich na prekysličenie organizmu, či žalúdočnými problémami. Je ľahko stráviteľné, výživovými hodnotami sa vyrovná ovseným vločkám a zasýti nadlho. Má bohatý obsah železa, kremíka a vitamínov skupiny B, čo znamená, že je ideálne pre chudokrvných ľudí, spevňuje kosti, podporuje zdravý rast zubov, vlasov a nechtov.

Pšeno sa navyše veľmi ľahko a šikovne pripravuje. Odporúčame ho prepláchnuť pod horúcou vodou, čím ho zbavíme prípadnej mierne nahorklej chuti. Tej sa ale skutočne netreba obávať, keďže pšeno je naopak známe pre svoju výslednú sladkastú chuť a široké využitie v príprave aj sladkých pokrmov. Môžete ho použiť ako prílohu tam, kde ste boli zvyknutí na ryžu, či zemiaky. Výborne chutí ako letný šalát zmiešané s čerstvou sezónnou zeleninou a dochutené bylinkami a olivovým olejom. V zime ako príloha k dusenej, či grilovanej koreňovej zelenine. Po celý rok ako základ chutných placiek v kombinácii s mrkvou, cukinou, červenou šošovicou alebo akoukoľvek zeleninou, ktorú máte radi. Na raňajky ako alternatíva k ovsenej kaši. Stačí pšeno uvariť a skombinovať či už naslano alebo nasladko. S ovocím, orieškami, medom chutí výborne. Receptov nájdete určite veľké množstvo. Toto bolo len pár tipov, ako máme pšeno radi my. Prajeme dobrú chuť 😉